Spejdertroppen i Skotland

Skotlands-turen var en stor oplevelse, vi lavede mange nye, spændene og sjove ting.
Vi mødes i spejderhuset, kl 06.00, og begyndte den lange køretur mod Hamborg-Lufthavn.
Mange var spændte, fordi det var deres første flyvetur. Turen derover, var hyggelig, selvom den var lang.

Da vi endelig nåde til lejren, skulle vi direkte i seng, fordi klokken var mange. Næste dag startede vi med morgenmad, og derefter var der inspektion. Efter inspektionen, blev vi delt ud i forskellige patruljer, med skotterne. Og så skulle vi begynde at bygge vores lejrplads op. Der skete rigtig mange sjove ting på lejren, men noget af det vi husker bedst,
er nok da vi lavede vores egne biler, i patruljerne. Vi var også på en hike, den var ca var 12 km lang.
Det var en anderledes hike, end det vi kender til, for det var op af bjergene, og det blæste rigtig meget på toppen. Der var en familie-dag, den dag havde vi ikke så meget at lave,
så vi var ude at se et slot (Ballindalloch Castle.) Nogle af os, mødte hende der bor på slottet, vi fik taget et rigtig godt billede,
sammen med hende (på græsplænen, hvor man ellers ikke må gå :D) En dag var vi også på stranden, hvorefter vi tog i svømmehal, og så var vi ude og spise aftensmad , på en restaurant. Maden var rigtig lækker, og vi fik selv lov til at vælge.
Da lejren var færdig, skulle vi hjem og bo i homers-hospitality. Det var spændene, at opleve deres kultur, på den måde.
Familierne vi boede hos, var meget gæstfrie, og venlige. Man følte sig hurtigt hjemme. Imens vi boede hos skotterne, var vi også ude på ture. En dag var vi ude at se Lock Ness. En anden dag var vi i Adventure-Park, et sted hvor vi kørte på mountainbikes, klatrede og spiste hotdogs. Og den sidste dag, var ude at shoppe i Inverness. Om aftenen havde vi Farvel-fest hjemme hos Andrew, hvor vi spiste aftensmad og hyggede os. En dreng der hedder Blair, var så flink, at købe en lille træfigur,
som symbol på vores venskab, mellem Skotland, og Danmark. Det var ikke sjovt at sige farvel, for vi var alle blevet rigtig gode venner. Vi blev kørt til Croy-Spejdernes spejderhus, for at sove nogle timer. Vi blev vækket igen kl 03.00, så begyndte vi ellers hjemturen. På grund af vind og vejr, var det første fly 40 min forsinket, derfor nåede vi ikke det næste fly. Alt går helt galt, så lederne besluttede at vi skulle lade vores bagage blive, og tage et tog til Hamborg. Da vi endelig nåede til Hamborg var vi 10 timer forsinkede. Efter en lang køretur, var vi ved Aalestrup-Spejderhus kl 05.10. der vi blev hentede, og kom hjem til os selv. Vi aftalte med Lars, at vi skulle hente vores bagage, hjemme ved ham, når den var kommet frem.

Skotlands-Turen er noget vi aldrig vil glemme, og vi håber virkelig vi kan gøre det igen, og forhåbentlig snart.

Skrevet af Julie og Sidsel.