Julestemning på MUS lejr

Hvert år afholdes MUS-Lejr på Spejdercenteret Thorup Hede. En lejr med fuld fart, masser af smil og latter. En lejr, hvor man lugter af røg fra bålet, en lejr hvor nye venskaber skabes og gamle venner mødes.

Aalestrup Gruppe drog afsted med ulve, tropsspejdere og ledere. Og det viste sig, at julen kom tidligt til Thorup Hede i år, for årets fantasiramme var jul. Der blev bagt småkager, besøgt julemandsskole, sneboldkamp, flettet julehjerter og meget mere.

Knaberoptog

Oles Torp Gruppe er altid en del af knaberoptoget.

I år var temaet LIVET PÅ LANDET, og på magisk vis var spejderne forvandlet til en flok ansatte på Himmerlandskød + en flok sprælske køer. Både “ansatte” og “køer” ser ud til at nyde turen i det fine vejr.

Desværre blev det ikke til en præmie, men derfor kan man jo godt have det sjovt:-)

Distriktsturnering – Aggersborg Distrikt

KFUM Spejderne i Aalestrup afholdt den 24. maj distriktsturnering i byen.

112 spejdere, store som små mødtes for at lave aktiviteter rundt om i byen, hovedsageligt omkring hallen, skolen og børnehaven.

Det blev en rigtig dejlig dag med fællesskab med spejdere fra andre spejdergrupper i Aggersborg Distrikt.

Foto: Lasse Mørch

Fantasirammen for årets turnering henter sin inspiration fra den kendte tegnefilm “Inderst inde.”

Historien handler om en 11-årig pige der flytter til en ny by. For at finde sin plads i den nye tilværelse samarbejder hendes fem følelser med at takle forandringen. Glæde, Frygt, Vrede, Afsky og Tristhed arbejder sammen, men da Glæde og Tristhed farer vild, må de ud på en rejse gennem ukendt land for at finde hjem. 

Familiespejdere, bævere og ulve skal under turneringen lære de forskellige følelser bedre at kende, mens de samler minder fra turneringen (glaskugler, som de får på hver post).